Personlig- og digital storytelling for iværksættere – workshop i Tønder

DSC_1151

Som iværksætter er der gode dage og dårlige dage, jeg kender det fra mig selv, men for de fleste er der en grund til, at vi har valgt at tage springet, tilvalgt friheden og ansvaret: Vi kan ikke lade være! Her ligger ofte firmaets DNA, den drivkraft der får os videre, når der er modgang. Det er ofte også en superfed historie! Og det er den historie, passionen, jeg vil hjælp dig med at finde og formidle.

Derudover er storytelling blevet en vigtig del af al markedsføring og især din personlige branding som selvstændig. Men hvad vil det egentlig sige, hvordan finder man sine historier og ikke mindst, hvordan bruger man dem i sin virksomhed?

Workshoppen består af tre elementer:

 – Find historien: øvelser der lukker op for kreativitet og minder  

– Skab historien: udvælgelse og arbejde med den endelige historie (manus, billeder, film mm.)

– Del historien: fejring og fællesvisning af det færdige resultat

Det bliver et par travle dage, så det handler om at holde tungen lige i munden, og se det som en mulighed for at begynde at bruge personlige fortællinger i dit liv og dit arbejde.

Hvis du har deltaget på introworkshoppen hos Idéakademiet i Tønder eller i København, kommer vi her til også at arbejde mere i dybden med din historie, ikke mindst med at skabe den og finde ud af hvem, hvorfor og i hvilken sammenhæng den skal deles.

Det praktiske

Formålet: At vise og lære dig som iværksætter, enten etableret, nystartet eller nysgerrig, hvordan du kan bruge personlig storytelling i din forretning til at forbedre kommunikation med kunder, ansatte, samarbejdspartnere mm. samt at hjælpe dig med at huske, hvad der er vigtigt for dig.

Metode: Gennem oplæg og øvelser lærer du og de andre deltagere jeres egne historier at kende samtidig med, at I får redskaber til at lytte og give feedback på en anerkendende måde. Der bliver arbejdet i grupper og selvstændigt.

Resultat: Din helt egen film! Du kommer hjem med en historie, du kan bruge i din markedsføring, eller som kan deles på anden vis. Du har en idé om, hvordan du fremover kan bruge personlig storytelling i din virksomhed og hvorfor.

Forberedelse: Et af principperne bag workshoppen er, at jo mere du giver af dig selv, jo mere får du igen. Der bliver arbejdet i mindre grupper. Du må gerne inden workshoppen have overvejet, hvorfor du har valgt at starte dit firma. Kræver adgang til en computer.

Antal deltagere: Max 6, så skynd dig, der er få pladser!

Hvornår: Onsdag d.21. og torsdag d.22. juni, kl. 9-16

Hvor: Workshoppen afholdes i Tønder

Tilmelding: Tilmelding sker ved mail til ditte@u-story.dk. Bemærk at man ikke er endelig tilmeldt før betalingen er gennemført.

Earlybird pris: 1999 kr. til og med d.11. juni, derefter stiger prisen til 2499 kr. Skal betales før workshoppen.

Workshoppen med Ditte gav mig endnu mere mod på at fortsætte mit arbejde, kaste mig ud i nye projekter og nu med en større sikkerhed om, at det hele nok skal gå, for når jeg ser tilbage på min historie, så har det altid lykkedes for mig, og jeg har tillid til, at det vil fortsætte sådan.” 
Marie-Louise Pedersen, Iværksætter En bid af Malou

Se Malous film her

Malous film

En U-Story workshop tager udgangspunkt i dig og din historie. Uanset hvad din bevæggrund er for at være med, så tager du hjem en oplevelse rigere.